Olifanten wassen & Thai boxing!

Sawat-dii volgers, er is de afgelopen dagen weer veel gedaan, dus er is weer genoeg om te vertellen. Zondag's hebben we lekker uitgerust aan het zwembad bij het hotel iets verderop. Gelukkig dit keer geen regen en in 1 x de weg gevonden. We hebben lekker de hele dag niks gedaan dan alleen een beetje zwemmen en lezen.  's Avonds zijn we naar de plaatselijke Sunday-market geweest. Dit was een hele belevenis. Om 18 uur klinkt het volkslied en iedereen stopt dan ook waar die mee bezig is (ook met onderhandelen) en zie je alle Thaise mensen met de hand op hun borst het volkslied meezingen. Na dit tafereel gaat iedereen weer door waar die mee bezig was, alsof er niets is gebeurd..  Er zijn hier allemaal hele leuke dingetjes te koop en iedereen mag op straat hun ding doen waar ze goed in zijn. Van viool spelen en dansen tot bedelende mensen. Wij gingen op zoek naar een boeddha voor thuis.  Eenmaal gevonden en flink onderhandeld was de boeddha dan ook voor ons. Zo'n 500 meter verderop had Arno het zakjes met desbetreffende boeddha in zijn handen en vond het nodig op het plastic zakje te laten vallen ;-).. Met als gevolg een onthoofde boeddha. Daar stond hij dan, midden op de markt met zijn hoofd in de linker hand en zijn romp in de andere. We hebben de boeddha zo snel mogelijk in het zakje gestopt, aangezien het in Thaise ogen 1 van de ergste dingen is wanneer je een boeddha kapot maakt of laat vallen. Kortom, op zoek naar een nieuwe boeddha. Deze hebben we dan ook weer gevonden op dezelfde markt. Na nog wat kleine dingetjes te hebben gekocht zijn we terug gegaan naar ons guesthouse. 's avonds lekker aan de bar gezeten wat drinken met mede backpackers. De volgende dag ('s maandags) zijn we om 07.30 uur opgestaan om richting een olifantenpark te gaan. Toen we hier aankwamen werden we omgetoverd tot "olifantenverzorgers" (zie foto's). We hebben veel uitleg gehad over de olifanten (hoe je ze moest voeren, benaderen, commando's om een olifant te besturen en hoe je op de olifant moet komen). Na de theorie was het tijd om het geleerde in de praktijk te brengen. We mochten eerst de olifanten voeren, daarna moesten we oefenen hoe we op de olifanten moeste klimmen. Eenmaal op de olifant gingen we de commando's in praktijk brengen. We zijn door de jungle gegaan. Dit was nog een hele opgave, aangezien je "los"  op de olifant zat. Dit koste erg veel energie om erop te blijven zitten aangezien we ook van stijle hellingen af gingen. Na ongeveer 1,5 uur door de jungle moesten wij onze olifant weer "schoon"  afleveren. Daarom moesten we 'm in het water schoon schrobben. Dit was een hele ervaring. Je kon duidelijk zien dat deze beesten aan het genieten waren. We zullen dit niet snel vergeten. 's Avonds hebben we eerste lekker aan de straat gegeten en zijn daarna Thai boxen geweest. Jorien aarzelde eerst om hier naartoe te gaan, maar Arno wist haar toch over te halen. Toen we er aan kwamen leek het meer een grote oude schuur waar een box-ring in stond. Grotendeels wat er zat aan publiek was toerist. Rond 21.30 uur ging het beginnen. Match 1: we schrokken ons dood! We zagen 2 zeer jonge Thaise kinderen die elkaar te lijf gingen. "Dit kon echt niet!!" volgens Jorien. Hierna ging per wedstrijd de leeftijd omhoog (gelukkig voor Jorien). In de "pauze" stond er op ons blaadje: Special Fights. We wisten niet wat we ons hierbij voor moesten stellen, maar wat hierop volgde hadden we he-le-maal niet verwacht! Er kwamen 10 jongens de ring in (van jong/oud tot vors/dun) en deze werden geblinddoekt waarna ze elkaar 3 minuten letterlijk te lijf gingen. Zelfs de trainer moest eraan geloven en kreeg rake klappen! Na de pauze ging het verder met nog 2 wedstrijden. Het laatste gevecht was "het grote gevecht". Hierna zijn we terug gegaan naar het guesthouse en na wat drankjes hebben we ons bedje opgezocht.  Morgen vliegen we vanuit hier richting Phuket. Vanaf daar horen jullie weer van ons.  Laa kawn, Arno & Jorien

Anjo

Ha reizigers, wat leuk weer wat van jullie te horen!!! en jullie hebben groot gelijk dat je ook relaxdagen onlast heerlijk toch! Wat een ervaringen allemaal, allereerst die markt met dat volkslied en ach dat die boeddha viel kan gebeuren, het is er niet duur, dus je kon voor weinig een nieuwe kopen toch. En dan die olifantentocht en het wassen ervan, ben echt jaloers hoor, dat zou ik ook wel willen!!! Best eng denk op zo'n hoog ding zitten en dan los... Kun je ook aan jullie gezichten zien dat het spannend is haha. Dat boksen zou ik eng vinden om te zien, knap van jou jorien dat je mee bent gegaan, vooral die jonge kinderen ik zou gezegd hebben stoppen geen ruzie maken hihi Kan mij wel voorstellen dat Jorien er wat moeite mee had. Het eten op straat gaat dus nog steeds goed??
Jullie zijn straks wel weken bezig om alle ervaringen te verwerken zeg super!!! Vandaag lekker relaxen en morgen op naar de nieuwe bestemming. ik wens jullie al vast een hele veilige vlucht pas goed op elkaar en laat even weten als jullie op de bestemming zijn!!
Heel veel plezier en een dikke knuffel van mij doei maatje

Papaaaatje

Zeg geluksvogels (dat zijn jullie hoor!) leuk al die foto's van deze "knuffel" dieren. Arno, Jorien heeft gelijk! een onthoofde boeddha brengt ongeluk! De enige manier waarmee je dit ongeluk kunt tegengaan is om in de zon, aan de rand van het zwembad, 2x een koud biertje te drinken. Veel plezier bij het volgende avontuur.

Charlot

He lieve meis en Arno,

Weer leuk om te lezen! Ik heb het helemaal met jorien eens zielig dat vechten! Vooral als ze zo jong zijn. Maar met die olifanten is wel heel erg gaaf zeg! weer bult mee gemaakt in korte tijd! leuk leuk!

Dikke knuffel!

opa en oma

wat en vakantie zou zo met jullie mee willen en heel mooi avontuur Jorien kon je er op komen zal moeilijk zijn
hoe durven jullie twee hem zo te wassen in de rivier
wel en mooi gezicht en spannend voor jullie. ik zou het niet kunnen en dan de boeddha wat zul je hebben gelachen Jorien dat kan het me zo voorstellen maar ja het kan gebeuren. De foto.s waren ook heel mooi en goed duidelijk jullie genieten dat kunnen we zien aan de foto.s. geniet er nog en poosje van, maar pas op voor de warmte je bent zo verbrand Groetjes en nog veel plezier met z.n twee.en xxxxxxxxxx kusjes