Terug in Bangkok, voelt als thuis komen!

Sawat-dii! We zijn weer aangekomen in Bangkok. Wanneer wij de (vieze) geuren in de stad ruiken en weer rustig over straat kunnen lopen voelt dit voor ons als "thuiskomen". Terug zijn in Bangkok voelt goed en stiekem zijn we een beetje blij dat we weg zijn uit Phuket! 5 dagen Phuket was meer dan genoeg. Een groot voordeel was dan wel dat we uitgerust zijn om Bangkok verder te verkennen.  De terugreis naar Bangkok verliep voorspoedig en kwamen 's avonds rond 19.30 uur aan in ons hotel. We hebben een ander hotel dan de eerste paar dagen, we zitten nu namelijk aan Mae Nam Chao Phraya River. Een hele leuke afwisseling aangezien er van vrachtschip tot Thaise partyboten passeren wanneer we een drankje doen aan de steiger van ons hotel.  Vandaag hebben we dan ook de boot gepakt richting Wat Arun. (zie foto's) Een ticket voor de boot kost €0,37 hier kom je mee aan de andere kant van Bangkok!  Nadat we Wat Arun hebben bezocht hebben we besloten om eens een kijkje te gaan nemen in de "moderne stad". Omdat wij zelf in de oude stad verblijven is de "moderne stad"  dan ook ECHT modern. Hier zie je dan ook echte wolkenkrabbers en Panasonic billboards en hoefden we ook niet meer met de TukTuk te reizen aangezien hier een Skytrain is. We zijn naar het grootste shoppingcenter van Bangkok geweest, Mah Boon Krong (zie foto's). Hier komen elke dag zo'n 103.000 mensen waarvan zo'n 30.000 toeristen! We wisten niet wat we zagen, van Thaise kruiden tot aan de nieuwste gadgets.. We hadden nog geen avondeten gehad dus gingen we naar de 5e verdieping, genaamd: Food Avenue. Je kreeg een pasje en daarna kon je kiezen: Thais, Gieks, Italiaans, Mexicaans, Indonesisch, Japans, Chinees enz. enz. Natuurlijk hebben we gevraagd waar de stampot boerenkool met rookworst was, helaas werd er geantwoord: "I'm Sorry sir, I don't understand you?" Daarom kozen wij maar voor Mexicaans, een keer wat anders dan rijst.  Nadat we nog geen kwart van dit gigantische shoppingcenter hebben gezien hebben we een taxi gepakt richting hotel.  Nog maar 2 hele dagen Bangkok. We proberen er niet te veel aan te denken en kijken weer uit naar een nieuwe dag in dit geweldige land/stad! Laa kawn, Arno & Jorien

Anjo

Ha knuffels schitterend verhaal hoor!!! Jullie kunnen het zo uitgeven in boekvorm, een echt reisverhaal.
Kan mij voorstellen dat het wel lekker is om na 5 dagen phuket weer terug te zijn in het (oude) bangkok. Het nieuwe is natuurlijk overweldigend. Zo'n groot winkelcentrum kun je moniek wel dagen laten vertoeven haha Nog wat leuks gekocht? en ach stampot kun je hier bij oma wel weer eten hihi.
Heel veel plezier nog knuffel maatje

mama

Wat leuk weer om te lezen allemaal en ik kan me voorstellen dat je nog niet echt zin hebt om naar huis te gaan. Geniet nog even van de laatste dagen en we zien jullie vrijdag weer (ben toch wel blij jullie weer te zien hoor) Dikke kus en knuf xxxx hvj

Tessa

Dah engeltjes,

dat jullie vrijdag al weer terugkomen, gaat echt supersnel.
Zo te lezen hebben jullie de tijd wel volledig besteed en het geweldig gehad :).

Tot snel! xxx

Dennis en Moniek

Wat geen 3 weken snel he!!! Tot vrijdag en en geniet nog van de laatste dag(en) en een goede terugreis.

Dikke kus Den en mij

margreet

Ha arno en jorien,Wat gaat de tijd snel he maar dit nemen ze jullie nooit weer af.
Kom veilig thuis en veel liefs van mij
Margreet