Koh Phi Phi

Sawat-dii, Na een paar rustige dagen aan het zwembad zijn we gisteren naar Koh Phi Phi geweest. Toen we 's morgens op stonden kwam de regen met bakken uit de lucht. Meestal zijn de regenbuien in Thailand dan kort en hevig, maar voor Thailand begrippen duurde deze regenbui dan wat langer dan gemiddeld. Hierdoor stond de straat dan ook behoorlijk onder water (zie ook foto's).  Rond 10.15 uur vertrokken we met een speedboot richting Koh Phi Phi  Ley (dit eiland is onbewoond). Ook is hier de film "The Beach" opgenomen en hadden ons daarom hier heel wat bij voorgesteld. De rotsen/stenen die in dit gebied zijn adembenemend mooi (zie foto's), maar de zee en het strand hebben zijn tol geëist door het massa-toerisme. Erg jammer dus. In 2004 zijn de eilanden Phi Phi Don en Phi Phi Ley getroffen door de tsunami. Dit is zichtbaar op het eiland aangezien er nu overal wordt gewaarschuwd voor tsunami's en er zijn evacuatie-routes de je moet volgen wanneer dit zich weer voordoet. Daarna hebben we rond Phi Phi Ley gevaren en hebben we nog een stop gemaakt om te gaan snorkelen. Hier hebben we verschillende vissen gezien. Na een verfrissende duik in de zee zijn we naar Monkey-Island geweest. Hier leven aapjes die rustig uit je hand kunnen eten. Wel werd vriendelijk verzocht niet uit jezelf de apen te gaan aaien.  Daarna zijn we verder gevaren naar Koh Phi Phi Don en hebben we geluncht. Hierna hebben we nog een stuk gevaren en zijn we gestopt om te snorkelen. Het viel ons erg op dat Indiërs, Japanners en Chinezen niet vaak in hun leven hebben gezwommen of gesnorkeld, kortom er werden veel zwemvesten uitgedeeld en nog maar eens duidelijk werd uitgelegd hoe je een snorkel moest gebruiken.  Rond 18 uur waren we weer terug bij ons hotel en keken we terug op een leuke dag.  Vanavond is onze laatste avond in Phuket. Morgen vliegen we weer richting Bangkok! Hier kijken we erg naar uit! Weg van de massa-toerisme, vele straatverkopers en opdringerige proppers! Morgenavond kunnen we weer lekker van de straat-eetstalletjes eten en zullen we nog het nodige gaan bekijken in Bangkok!    Laa kawn, Arno & Jorien

mama

Hoi lieverds

Weer erg leuk om te lezen allemaal.Voor morgen een fijne vlucht spreek jullie snel weer

Liefs mama xxxx

anjo

Ha knuffels, Wat een leuke tocht hebben jullie weer gemaakt na een paar heerlijke dagen relaxen en wat een schitterende foto's weer, ziet er allemaal erg mooi uit, wat een schattige aapjes!!! Maar toch goed dat jullie er niet zo lang waren, er is daar vaak een tsunamie dreiging en je weet maar nooit! Jullie vlie gen dus morgen weer naar Bangkok, dus maandag t/m donderdag in bangkok en dan vrijdagochtend vroeg naar Nederland? Geniet nog van de komende dagen en lekker vd straat eten haha en en we spreken elkaar straks op skype.doei maatje

margreet

Ha arno en jorien,
Ja ik volg jullie nu regelmatig maar heb nog maar 1 week te gaan.Wat een belevenissen bij jullie en wat genieten van alle verschillen daar.
Heerlijke verhalen en zo reizen we toch een beetje mee met jullie.
Voor nu een goede vlucht en veel plezier in bangkok.
Tot de volgende keer en heel veel liefs en XXX van mij(ons) margreet en andre natuurlijk ook!

Bassie

Tortelduifjes.. Leuke verhalen , ff snel x afspreken om alles te horen :p kusjes Bas en francisca