Van het traditionele Chiang Mai, naar het toeristische Phuket!

Sawat-dii, we zijn aangekomen op onze volgende plek, Phuket! Om te beginnen nog even een klein reisverslag van gisteren. Eerst hebben we uitgeslapen en daarna hebben we even een filmpje gekeken op onze iPad. Rond 16 uur waren we uitgenodigd door Adrie & Maja (2 Nederlanders die we hebben leren kennen en die al heel erg vaak in Thailand zijn geweest) om mee te gaan naar de tempel waar een monnik woont die hun kennen. Het is dan gebruikelijk om een soort van fruitmand mee te nemen voor de monnik en wanneer je jarig bent geweest, neem je een zak (van ong. 20 kilo) rijst mee voor de monnik/tempel. Dit allemaal in de tuktuk van Yuut en daar gingen we, 4 man, 40 kilo rijst en een fruitmand voor de monnik.. Het paste allemaal nog maar net! Onderweg werden we door de politie aan de kant gezet, niet omdat we vol beladen waren maar omdat de zoon van de koning moest passeren! Leuk om mee te maken. Het volgende voorwerp wat ons passeerde was een grote pick-up truck met een olifant achterin geladen. Hij bungelde wat met zijn slurf en had het volgens mij wel naar z'n zin! Ach, dat kan hier allemaal!  Toen we eenmaal bij de tempel aan waren gekomen werden we door middel van boeddhistische rituelen bedankt voor onze giften. We kregen een mooie boeddha van de monnik. Daarna hebben we nog even de tempel van binnen bekeken en hebben Adrie en Maja ons nog van alles uitgelegd over de tempel. Het was een hele mooie ervaring die niet elke bezoeker/toerist van een tempel zo kan meemaken! (zie ook foto's) 's avonds hebben we samen met Adrie, Maja & Yuut gegeten langs de kant van de weg. Dit keer was het krokante kip met papaya-salade, dit was LEKKER! Daarna zijn we terug gegaan naar ons guesthouse en hebben we nog een drankje gedaan aan de bar met mede bewoners.. Dan Phuket, tja waar moeten we beginnen.. Bij aankomst was het direct duidelijk: massa toerisme ten top! Het vriendelijk en betrouwbare "Thailand" ging in rook op! De taxi's die hier 10 x duurder zijn, iedereen wilde onze vriend zijn op straat en aan het strand krioelt het van de bananen-boten, yet-ski's en parasailing.. Kortom een grote kermis!  Een groot voordeel is het grote resort waar we zitten.. We hebben een mooi zwembad en we kunnen ons mooi terug trekken van de drukte. Even lekker relaxen dus.. Laa kawn, Arno & Jorien

anjo

Ha knuffels, wat een mooie ervaring zeg met die monnik. dat is het voordeel als je mensen tegen komt die ervaring hebben en contacten leuk hoor, dan kom je op plakken waar je normaal als toerist niet komt.
volgens mij smaakt het eten nog steeds goed! En leuk hoor dat de kning ook nog even langs kwam haha.
tja phuket is bekend en zal zeker veel toristischer zijn, maar jullie kunnen je lekker terugtrekken in luxe en heer ontspanenn wat wil een mens nog meer!!!
Heel veel plezier tot straks.

Doei maatje

anjo

sorry voor de taalfouten, moest een beetje snel haha

anjo

Ha knuffels hoe gaat het in het toeristische phuket?? Heel wat anders he? Ach gewoon lekker relaxen, wanneer gaan juliie naar dat andere eiland piri piri toch??haha Doei maatje

andre en margreet

Ha lieve schatten,Duurde even onze reaktie maar ook wij zijn weer in nederland.Wat een geweldige verhalen en wat zullen jullie genieten van al dit moois.
We volgen jullie de komende tijd zeker en geniet van het prachtige thailand.Pas goed op jullie zelf en veel plezier !!!!Dikke kus van ons,andre en margreet

Rinus en Tiny.

Hallo Arno en Jorien, Wat ontzettend leuk om door jullie ogen een stukje Thailand te leren kennen. Wat een ervaringen. Die tijgers en die olifanten, best eng. We blijven jullie volgen. Veel plezier nog.

Anjo

Ha knuffels, oma en wij hebben het kaartje ontvangen! Dank je wel hoor maar euhh ik neem aan dat jullie eerst nog weer terugkomen voor je daar gaat wonen haha. Zoek dan wel een mooi resort uit dan kunnen wij ook op vakantie daar komen en lekker genieten!!! Relax ze nog daar doei Maatje

charlot

He Jorien&Arno,

Weer een leuk om te lezen en te zien! Wat een mooi water zeg, mooi helder! En die aapjes wat schattig!! Vliegen jullie hierna nog weer of is dat jullie laatste bestemming?

Dikke kus

Jorien

Hee Charlot!

Bedankt voor je reactie!
Morgen vliegen we naar Bangkok en vanaf daar vliegen we vrijdag terug naar Nederland.. Helaas! Maargoed, waarschijnlijk zie ik je het weekend!

Kusjes